15 listopada 2014

Pyszne ciasto bez pieczenia - krówka zwana także 3bitem

Pierwszy raz ciastem poczęstowała mnie Jowita, jeszcze za studenckich czasów. Potem długo, długo nic i ostatnio te pyszności przyniosła do pracy Kasia. Ciasto idealne - słodkie, puszyste i proste w przygotowaniu. NIE WYMAGA PIECZENIA ;) Nie ma obaw, że coś nie wyjdzie... Czas więc, żeby zagościło oficjalnie na blogu ;)


SKŁADNIKI:
- 2 duże paczki herbatników
- krem budyniowy
- 3 śnieżki
- masa krówkowa - ja wybrałam orzechową
- 1 l mleka
- czekolada

1. Przygotować krem budyniowy zgodnie z przepisem z opakowania - ja odlałam 250 ml mleka i rozpuściłam w nim budyń a 250 ml mleka zagotowałam. Następnie do gotującego mleka wlać rozpuszczony budyń i ponownie zagotować, stale mieszając. Odstawić do ostygnięcia.
2. Ubić śnieżki a masę krówkową wstawić na chwilę (2-3 min.) do garnka z bardzo ciepłą wodą, dzięki czemu będzie się łatwiej rozsmarowywać.
3. Następnie układać warstwami na blasze: herbatniki, masa budyniowa, herbatniki, masa krówkowa, herbatniki, część bitej śmietany, herbatniki, pozostałą bitą śmietanę.
4. Na koniec zetrzeć czekoladę i wysypać na wierzch.
5. Ciacho wstawić na kilka godzin do lodówki - herbatniki muszą stać się miękkie.

Przygotowanie tego ciasta zajmuje max. 20 min. i smakuje nawet kapryśnym podniebieniom ;)
W lodówce może stać ok. 2 dni, ale i tak wcześniej znika z blachy :)









i w drogę ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz